Biwak letni

Szanowni Rodzice,

tak jak informowaliśmy, w ramach Harcerskiej Akcji Letniej w tym roku zostanie zorganizowany 5-dniowy biwak, we współpracy dwóch męskich drużyn naszego Szczepu – Płomień i Orlęta. Z racji obowiązujących przepisów sanitarnych, zdecydowaliśmy się znaleźć ośrodek, który zapewni nam bezpieczeństwo oraz odpowiednie warunki do działania. Pozwoli to również nam, jako organizatorom na spokojne przygotowanie i przeprowadzenie zajęć, bez obaw o bezpieczeństwo Państwa dzieci. 

Na miejsce biwaku wybraliśmy Ośrodek szkoleniowo-wypoczynkowy ZHR w Ząbiu pod Olsztynkiem (https://www.facebook.com/zabiezhr/). Zapewnia on nocleg w domkach letniskowych wraz z pełnym wyżywieniem. Termin wyjazdu ustalony został na podstawie możliwości organizacyjnych kadry, w tym przede wszystkim czasu na przygotowanie programu oraz dokumentacji i zatwierdzenie wypoczynku oraz ze względu na wprowadzone zmiany w terminach sesji letniej dla studentów, przesuwające znacznie zakończenie semestru. Niestety spowodowało to, że wyjazd odbędzie się nie w terminie obozu, a w dniach 3-7 sierpnia (tak, jak zapowiadaliśmy 2 tygodnie temu). Mamy jednak nadzieję, że mimo to harcerze, którzy mają taką możliwość, chętnie wezmą w nim udział. Bardzo przepraszamy wszystkich, u których zmiana terminu uniemożliwi wyjazd. Decyzja nie była łatwa, jednak po analizie sytuacji – jedyna możliwa, aby udało się zrealizować wyjazd. Osoby, które nie będą w stanie wyjechać na biwak w szczególności zapraszamy na zbiórki letnie, o których piszemy w następnym akapicie. Rodziców takich osób prosimy o kontakt z drużynowym, który w najbliższym czasie dokona ewentualnych zwrotów rato obozowych. Wyjazd ze Szczecina jest zaplanowany na 3 sierpnia we wczesnych godzinach porannych (4-5). Natomiast powrót do Szczecina około północy z 7 na 8 sierpnia.

Biwak został wyceniony na 700 zł. Kwota ta obejmuje 4 noclegi z pełnym wyżywieniem (4 posiłki dziennie), transport do Ząbia i powrót, sanitarne środki bezpieczeństwa oraz program i atrakcje. Na początku lipca musimy zgłosić wyjazd, a przez to również znać konkretną liczbę uczestników. Dlatego wpłaty na konto (konto drużyny, nie obozowe! dostępne w zakładce KONTO) prosimy dokonywać do 2 lipca. W tytule wpisujemy “Składka programowa, imię i nazwisko, ……..”. Osoby, które wpłaciły na obóz (w przypadku Płomienia również na biwak zimowy), będą miały obniżony koszt biwaku o wpłaconą już wcześniej kwotę za oba wyjazdy. Oczywiście, w przypadku, gdy ktoś wpłacił na obóz, a nie jedzie na biwak tak jak wcześniej pisaliśmy, będzie miał 100% zwrotu raty obozowej oraz 50 zł zwrotu z biwaku (wedle tego, co opisaliśmy w poprzednim komunikacie dotyczącym akcji letniej).

Jako, że jest to nowy wyjazd (nowe miejsce, komendant), musimy zebrać nowe karty uczestników. Prosimy o przekazywanie wypełnionych kart do drużynowych do 2 lipca (Bardzo polecamy dostarczyć karty na zbiórce drużyny w sobotę 27.06. Informacje o zbiórce pojawią się na początku tygodnia). Nowe karty obozowe udostępnione zostaną na stronie drużyny najpóźniej we wtorek w zakładce POBIERALNIA.

Ponownie informujemy, że w razie trudności z opłaceniem biwaku, bądź jego terminowym opłaceniem prosimy o kontakt z drużynowym.

W trakcie wakacji planujemy dodatkowo 1-3 dodatkowe jednodniowe spotkania. Rozważamy kilka form (m.in. wędrówkę rowerową, strzelnicę pneumatyczną) oraz terminów. Decyzję podejmiemy w oparciu o ankietę, którą zastępowi przekazali zdalnie do członków swoich zastępów.

W razie dodatkowych pytań lub wszelkich wątpliwości prosimy o kontakt z drużynowym.